آموزش

لوگو موشن چیست؟ معرفی انواع و مزایای لوگوی گرافیکی متحرک

دانلود از فری پیک

با رقابتی شدن فضای تمامی کسب و کارها در عصر حاضر، انجام تبلیغات به روش‌های نوین و برندسازی تخصصی اهمیت ویژه‌ای یافته است. امروزه تمام کسب و کارها تلاش می‌کنند با توجه ویژه به برندینگ، تصویر ماندگاری از خود در ذهن مشتریان باقی بگذارند و خود را از رقبایشان متمایز کنند. یکی از این ابزارها لوگو موشن است که نقش اساسی در باقی گذاشتن تصویری ماندگار در ذهن مخاطب ایفا می‌کند.

لوگو موشن، که آن را با نام آرم استیشن نیز می‌شناسند، یکی از ابزارهای گرافیکی است که نقش مهمی در برندینگ ایفا می‌کند. برای اینکه یک لوگو متحرک داشته باشید، نیازی نیست که هزینه سنگینی را به این کار اختصاص دهید. سایت‌هایی هستند که به صورت تخصصی در زمینه کارهای گرافیکی فعالیت می‌کنند و با ثبت نام در آن ها، می‌توانید به دریایی از ابزارهای گرافیکی مختلف دست پیدا کنید. تنها با یک بار پرداخت وجه در این دسته از سایت‌ها می‌توانید لوگو متحرک مناسب برای کسب و کارتان را از میان گزینه‌هایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد انتخاب کنید و پس از آن تصویر واضح‌تری از خود در ذهن مخاطبین باقی بگذارید.

لوگو موشن چیست؟

به بیان ساده، لوگو موشن یک تصویر متحرک است که از آرم یا لوگوی شرکت به همراه جلوه‌های صوتی و تصویری تشکیل شده است. از آن جایی که لوگوی شرکت در متن این طراحی گرافیکی وجود دارد، تصویر ایجاد شده به نام تجاری هویت بخشیده و تا مدت‌ها در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. این ابزار گرافیکی، با جاذبه‌ای که دارد پیام برند را به راحتی انتقال داده و کمک زیادی به ترویج نام برند می‌کند. از جمله لوگو موشن‌های معروف می‌توان به لوگوهای آمازون، گوگل و فایرفاکس و یا لوگوی متحرک نماد جام‌های جهانی فوتبال در سال‌های مختلف اشاره کرد که همگی تا مدت‌ها تصویر لوگو را در ذهن مخاطب حفظ کرده‌اند.

طراحی لوگو

هرچه طراحی گرافیکی و رنگ‌های به کار گرفته شده در لوگو موشن جذاب‌تر بوده و تناسب بیشتری با لوگوی شرکت داشته باشند، احساس بهتری در مخاطب به وجود می‌آید و اعتماد او به برند بیشتر می‌شود. استفاده از این ابزارهای گرافیکی مزایای فراوانی را برای کسب و کارها به دنبال دارد که در ادامه مطلب بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

معرفی انواع لوگو موشن

لوگو موشن یا آرم استیشن انواع مختلفی دارد. مدیر هر کسب و کاری بسته به سلیقه، حوزه کاری شرکت خود و تبلیغاتی که برای آن در نظر گرفته است، لوگوی متحرک مناسبی را برای خود انتخاب می‌کند. در صورتی که از یک طراح گرافیکی بخواهید لوگو موشنی را به صورت اختصاصی برای شما طراحی کند، این کار هزینه بسیار بالایی خواهد داشت. کسب و کارهایی که با محدودیت بودجه مواجه هستند می‌توانند با مراجعه به سایت‌هایی که لوگوهای گرافیکی آماده را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، گزینه‌ای را متناسب با کسب و کار و اهدافشان پیدا کرده و انتخاب کنند. در ادامه مطلب با انواع لوگو موشن آشنا می‌شویم.

انواع لوگو موشن

لوگو موشن فلت

لوگو موشن فلت یا تخت در فضایی دو بعدی پیاده سازی می‌شود و با به کار گیری انواع افکت‌های گرافیکی و صوتی، برند تجاری شرکت را در معرض دید مخاطبین و بیننده‌ها قرار می‌دهد. از آن جایی که طراحی این نوع لوگوی متحرک به صورت دو بعدی انجام می‌شود، عموماً هزینه آن در مقایسه با لوگوهای متحرک سه بعدی پایین‌تر است.

لوگو موشن سه بعدی

همان طور که از نام آن پیداست، در این طراحی گرافیکی لوگوی شرکت به صورت سه بعدی ارائه می‌شود. استفاده از افکت‌های سه بعدی و به کار گیری حرکات مختلف دوربین در طراحی لوگو موشن، جلوه منحصر به فردی به لوگوی شرکت می‌بخشد و شکل حرفه‌ای به تبلیغات برند می‌بخشد.

لوگو موشن سه بعدی

لوگو موشن‌های آماده

این دسته از لوگوهای متحرک به دلیل هزینه پایین‌تر در مقایسه با سایر انواع لوگو موشن، بسیار محبوب و پر طرفدار هستند. صاحبان کسب و کارهای مخلتف می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت‌هایی که با دریافت هزینه اشتراک، اجازه دانلود لوگوهای متحرک آماده را می‌دهند، با صرف هزینه‌ای اندک و با صرف زمانی کوتاه گزینه مناسب خود را از میان گزینه‌های متنوعی که پیش رویشان قرار می‌گیرد انتخاب کنند. معمولاً برای این که کار انتخاب لوگو برای مشتری ساده‌تر شود، طرح کلی انواع لوگو موشن آماده به صورت پیش نمایش در معرض دید افراد قرار داده می‌شود.

انواع لوگو
تیم طراحی لوگو

پس از انتخاب لوگوی متحرک آماده، می‌توان تغییراتی را در آن به وجود آورد. با ایجاد تغییر در طرح و فرم لوگوی متحرک، ظاهر آن را متناسب با سلیقه و حوزه کاری کسب و کارتان تغییر می‌دهید و با انجام این کار لوگو موشن به طرحی اختصاصی برای شما تبدیل می‌شود.

مزایای لوگو موشن

استفاده از لوگو موشن مزایای بسیاری را برای کسب و کارتان در بر دارد. امروزه همگان از تأثیر چشمگیر لوگو موشن در جذابیت بخشیدن به تبلیغات و کمک به برندسازی با خبر هستند. همه‌ی ما تصاویر ماندگاری از لوگوهای متحرک در صنعت سینما در ذهن داریم که با شنیدن یک اسم خاص یا صدای مشخص فوراً در ذهنمان تداعی می‌شود. برخی از مزایای استفاده از لوگو موشن عبارتند از:

طراحی لوگو موشن

  • جلب کردن اعتماد مخاطبین و مشتریان خاص و اعتبار بخشیدن به کسب و کار
  • هیجان بخشیدن به مخاطبان و مشتریان به دلیل جذابیت‌های صوتی و تصویری
  • بازدهی بالاتر در مقایسه با روش‌های تبلیغاتی دیگر
  • تبلیغات مؤثر و کارامد با هزینه‌ای پایین‌تر در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغات
  • برخورداری از قابلیت افزودن تیزری شامل لوگو موشن به تمامی تبلیغات ویدئویی
  • امکان استفاده از لوگوی متحرک در انواع پلتفرم ها

مزایای گفته شده، لوگو موشن را در اولویت بالاتری در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی قرار می‌دهد. با صرف هزینه‌ای اندک و انتخاب یک لوگوی متحرک آماده از سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توانید برند خود را از رقبایتان متمایز کنید و تصویر ماندگاری در ذهن مخاطبینتان به جای بگذارید.

کاربرد لوگو موشن

کاربردهای لوگوی متحرک

به دلیل بهره گیری از جلوه‌های گرافیکی و صوتی و اثرگذاری فوری بر روی مخاطب، لوگو موشن از جایگاه ویژه‌ای در تبلیغات و برندنیگ برخوردار است. امروزه از لوگوهای متحرک در انواع مختلفی از تبلیغات ویدئویی و تیزرهای مختلف استفاده می‌شود.

لوگوی شرکت را می‌توان با موارد مختلفی ترکیب کرد و در جاهای مختلف مورد استفاده قرار داد. با ترکیب کردن اطلاعات و یا شعار کسب و کارتان با لوگو موشن، می‌توانید یک ویدئو تبلیغاتی منحصر به فرد بسازید و از آن در ابتدا یا انتهای تیزرهای تبلیغاتی و یا شبکه‌های اجتماعی شرکتتان استفاده کنید. به طور کلی، کاربردهای لوگو موشن را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • جلب کردن اعتماد مشتریان هدف به منظور توسعه فعالیت‌های تجاری
  • معرفی اهداف و شعارهای برند و بر جای گذاشتن تصویری ماندگار در ذهن مخاطب
  • به کارگیری لوگو موشن به عنوان تبلیغات کوتاه و اثرگذاری فوری بر روی مخاطب
  • قابل استفاده بودن در انواع شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت شرکت
  • قابل استفاده بودن در ویدئوهای آموزشی قرار داده شده بر روی وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی
  • قابل استفاده بودن در انواع تبلیغات ویدئویی و تصویری

اهمیت لوگو موشن در برندینگ

لوگوی برند، نقش اساسی در ایجاد هویت برای یک برند دارد. لوگو موشن به نوعی شخصیت شرکت را پیش چشم مخاطب قرار می‌دهد و به عنوان مبنای یک استراتژی مارکتینگ موفق در نظر گرفته می‌شود. یک لوگوی متحرک موفق ارتباط قدرتمندی را با مخاطب برقرار کرده و پیام برند را به او منتقل می‌کند. بنابراین با انتخاب لوگو موشن مناسب، می‌توانید کسب و کارتان را در مسیر درست قرار داده و خودتان را از سایر رقبا متمایز کنید. برخی از مزایای لوگوی متحرک در برندسازی عبارتند از:

  • انحصاری بودن لوگو موشن: با انتخاب لوگوی متحرک از میان لوگوهای آماده و ایجاد تغییرات در آن، می‌توانید لوگوی متحرک اختصاصی خود را داشته باشید که استفاده از آن در جاهای مختلف به منزله‌ی امضای شرکت شما محسوب می‌شود
  • انتقال مفاهیم به مخاطبان: با انتخاب لوگوی متحرک مناسب و ترکیب آن با جلوه‌های گرافیکی دیگر، می‌توانید داستان برند خود را روایت کرده و یا شعار برندتان را به مخاطب انتقال دهید
  • بر انگیخته کردن احساسات: ارائه لوگو موشن مناسب و خلاقانه، می‌تواند هیجان و شادمانی را در مخاطبینتان به وجود آورد و باعث برقراری ارتباط با او شود. لوگوی متحرکی که به صورت موفقیت آمیز طراحی و ارائه شده باشد، دید مثبتی را در چشم مخاطب به وجود می‌آورد و تا مدت‌ها در ذهن او باقی می‌ماند
  • بیانگر حرفه‌ای بودن برند: لوگو موشن طرحی گرافیکی است که تمامی کسب و کارهای حرفه‌ای آن را در اختیار دارند. با ارائه یک لوگوی متحرک موفق، نشان می‌دهید که از تبلیغات خلاقانه و نوآوری پیروی می‌کنید و توجه مخاطبین بیشتری را به خود جلب خواهید کرد

سخن پایانی

لوگو موشن یا آرم استیشن، یک طرح گرافیکی متحرک از لوگوی برند است که در آن از جلوه‌های صوتی و تصویری مختلف استفاده شده است. استفاده از لوگوی متحرک راهکاری موفق برای برندینگ و متمایز کردن شرکت شما از رقبا است و جایگاه برند را در حوزه کسب و کار خود ارتقاء می‌دهد.

برای در اختیار داشتن لوگو موشن اختصاصی نیازی به صرف هزینه‌های سنگین طراحی نیست. می‌توانید به وب‌سایت باک مراجعه کنید لوگوی متحرک مورد پسندتان را از میان انواع لوگو موشن‌های آماده انتخاب کنید. پس از آن با ایجاد تغییرات در لوگوی آماده، یک لوگو موشن اختصاصی و منحصر به فرد در اختیار خواهید داشت که می‌توانید از آن در تمامی شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات کسب و کارتان استفاده کنید و با صرف هزینه‌ای اندک، تأثیر ماندگاری در ذهن مشتریان و مخاطبینتان بر جای بگذارید.

دانلود از فری پیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا