آموزش

مقایسه نرم افزار پریمیر و افترافکت – آشنایی با این نرم افزارهای منحصر به فرد

دانلود از فری پیک

در این مطلب قصد مقایسه نرم افزار پریمیر و افترافکت را داریم و می‌خواهیم ویژگی‌ها و مزایای این دو نرم افزار را بررسی کرده و تفاوت‌های آن‌ها را نیز بیان کنیم. نرم افزارهای پریمیر و افترافکت دو نرم افزار طراحی و ادیت ویدئو و انیمیشن هستند که در حال حاضر کاربران زیادی با این نرم افزار در سراسر جهان کار می‌کنند. در این نرم افزارها می‌توانید به سادگی شکل کلی یک فریم از فیلم و یا همه‌ی قسمت‌های فیلم را تغییر داده و آن را زیباتر کنید.

مقایسه پریمیر و افتر افکت

نرم افزارهای افترافکت و پریمیر هر دو ساخت یه شرکت هستند، اما هدف‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در نرم افزار ادوبی پریمیر ویژگی‌هایی وجود دارد که در نرم افزار افترافکت وجود ندارد و به طور متقابل در نرم افزار افترافکت نیز ابزارهایی قرار داده شده که در ادوبی پریمیر وجود ندارد. بنابراین می‌توان گفت که کاربردهای این دو نرم افزار با یکدیگر متفاوت است.

اگر بخواهیم به صورت تخصصی این دو نرم افزار را بررسی کنیم، باید بگوییم که نرم افزار افترافکت اغلب برای کارهای ساخت انیمیشن و موشن گرافیک به کار برده می‌شود و نرم افزار ادوبی پریمیر بیشتر برای ادیت فیلم و جلوه‌های آن به کار برده می‌شود. به طور مثال پریمیر را می‌توان گزینه بهتری برای ادیت یک فیلم عروسی در نظر گرفت، اما افترافکت افکت‌های و جلوه‌های بیشتر نسبت به پریمیر دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا مقایسه نرم افزار پریمیر و افترافکت را بخوانید.

معرفی نرم افزار پریمیر

ادوبی پریمیر (Adobe Prermiere) یک نرم افزار طراحی و ادیت ویدئو است که در سال 2003 عرضه شده و ویژگی‌های بسیار زیادی دارد. در این نرم افزار شما به سادگی می‌توانید متن مورد نظر خود را با استفاده از ابزارها این نرم افزار در ویدئو درج کنید و یا بر روی یک صدا افکت قرار دهید تا صدای شما تغییر کند. این نرم افزار یک تایم لاین (Time Line) دارد که در آن همه کارها انجام می‌شود. با استفاده از تایم لاین شما می‌توانید دو ویدئو را به یکدیگر متصل کرده و یا از زمان آن‌ها کم کنید. این نرم افزار در اکثر کامپیوترها نصب شده و از سیستم عامل ویندوز و مک نیز پشتیبانی می‌کند.

لوگو نرم افزار پریمیر

کار با این نرم افزار بسیار آسان بوده و شما در طول 1 الی 6 ماه به سادگی می‌توانید کار با این نرم افزار را یاد بگیرید. آموزش‌های این نرم افزار در سراسر وب وجود دارد و شما با یک سرچ می‌توانید چیزهای زیادی از این نرم افزار یاد گرفته و به ادیت ویدئو مشغول شوید.

معرفی نرم افزار افترافکت

افترافکت (After Effects) یک نرم افزار ایجاد جلوه‌های بصری و موشن گرافیک است که در آن عناصر بصری آماده زیادی قرار گرفته است. اولین نسخه این نرم افزار 27 سال پیش یعنی در سال 1993 به بازار آمد و آخرین بروزرسانی آن نیز اخیرا به بازار آمده است و در حال حاضر فقط بر روی نسخه 64 بیتی ویندوز 10 قابل نصب است. این نرم افزار به حدی پیشرفته است که در تلویزیون کشورهای مختلف نیز برای تولید انیمیشن از آن استفاده می‌شود. شما با این نرم افزار به آسانی می‌توانید بهترین انیمیشن‌های دو بعدی را ایجاد کنید و جلوه‌های مختلفی را بر روی آن قرار دهید.

لوگو نرم افزار افتر افکت

نرم افزار افترافکت مانند نرم افزار پریمیر دارای یک تایم لاین است که در آن همه‌ی کارها انجام می‌شود. این نرم افزار برای نسخه ویندوز و مک موجود است و شما می‌توانید آن را به سادگی از اینترنت دانلود کرده و یا از طریق سی دی آن را نصب کنید. برای آموزش این نرم افزار نیز می‌توانید یک سرچ ساده در گوگل داشته باشید تا انواع گسترده از ویدئوهای آموزشی آن را پیدا کنید. معمولا افرادی که پیش زمینه‌ای در کار کردن با نرم‌افزارهای گرافیکی داشته باشند، کار سختی در یادگیری پریمیر نداشته و این نرم افزار را به آسانی و در مدت 1 الی 6 ماه فرا می‌گیرند.

مزایا و کاربردهای نرم افزار پریمیر

نرم افزار ادوبی پریمیر مزایا و کاربردهای زیادی دارد که در این بخش فقط مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • ویرایش ویدئوهایی که با دوربین‌های حرفه‌ای ضبط شده‌اند
  • ویرایش صوتی ویدئو در نرم افزار پریمیر بسیار پیشرفته است
  • دارا بودن تایم لاین بسیار کارآمد
  • قابل نصب بر روی سیستم عامل‌های مک و ویندوز
  • دارای قابلیت ادیت چند ویدئو به صورت همزمان
  • مناسب برای ادیت فیلم‌های مختلف
  • امکان ساخت فیلم کوتاه

مزایا و کاربردهای نرم افزار افترافکت

در ادامه این مطلب در زمینه مقایسه نرم افزار پریمیر و افترافکت، در ابتدا مزایا و کاربردهای نرم افزار افترافکت را بیان می‌کنیم. مزایای این نرم افزار بسیار زیاد هستند و فقط مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • ایجاد بسته‌های گرافیکی متحرک برای پروژه‌های خود
  • اضافه کردن تاری و حرکت به لایه‌های ویدئو
  • قابلیت جابه جا کردن و دستکاری لایه‌های فیلم
  • ایجاد لوپ‌های عنوان که شامل انیمیشن‌های مبتنی بر موضوع ویدئو است
  • قابل نصب بر روی سیستم عامل‌های ویندوز و مک
  • طراحی و ساخت افکت‌های مختلف
  • مناسب برای ساخت انیمیشن
  • ایجاد متون با جلوه‌های ویژه

مزایا و معایب پریمیر و افتر افکت

مقایسه نرم افزار پریمیر و افترافکت

برای شروع مقایسه نرم افزار پریمیر و افترافکت می‌توان به اهداف این دو نرم افزار اشاره کرد. هدف نرم افزار پریمیر ادیت حرفه‌ای ویدئو با استفاده از انواع افکت‌ها و جلوه‌های ویژه است و هدف نرم افزار افترافکت ایجاد جلوه‌های بصری و موشن گرافیک است که کاربرد بسیار زیادی در تولید انیمیشن دارد.

ویژگی دیگری که ذکر آن در مقایسه نرم افزار پریمیر و افترافکت اهمیت دارد، تایم لاین این دو نرم افزار است. درست است که هر دوی این نرم افزارها دارای تایم لاین هستند، اما ویژگی‌هایی که در تایم لاین آن‌ها قرار دارد، با یکدیگر متفاوت است.

در ادامه مقایسه نرم افزار پریمیر و افترافکت به تفاوت‌های دیگر آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ادیت ویدئو

نرم افزار افترافکت: در این نرم افزار کارهایی مثل افکت‌گذاری و تیتر گذاری برای ویدئوها انجام می‌شود.

نرم افزار ادوبی پریمیر: این نرم افزار برای ادیت و ویرایش اولیه فیلم‌هایی که با دوربین‌های حرفه‌ای و دستی گرفته می‌شود، مناسب است.

هزینه ساخت پروژه

نرم افزار افترافکت: هزینه ساخت پروژه با این نرم افزار کمی بالاتر از نرم افزار ادوبی پریمیر است.

نرم افزار ادوبی پریمیر: هزینه ساخت پروژه با این نرم افزار کمی پایین‌تر از نرم افزار افترافکت است.

ایجاد فضا

نرم افزار افترافکت: این نرم افزار دارای قابلیت‌های موشن گرافیک برای تولید انیمیشن دو بعدی می‌باشد.

نرم افزار ادوبی پریمیر: با استفاده از ابزارهای این نرم افزار می‌توان محیط‌های واقعیت مجازی ایجاد کرد‌.

پشتیبانی از زبان

نرم افزار افترافکت: از زبان‌های انگلیسی، چینی، آلمانی، هندی، ژاپنی، اسپانیایی، فرانسوی، روسی، ایتالیایی، هلندی، پرتغالی، لهستانی، ترکیه‌ای و سوئدی پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار ادوبی پریمیر: از زبان‌های انگلیسی، چینی، آلمانی، ژاپنی، اسپانیایی، فرانسوی، روسی، پرتغالی و ایتالیایی پشتیبانی می‌کند.

یعنی مقایسه نرم افزار پریمیر و افترافکت در زمینه پشتیبانی از زبان‌های مختلف نشان می‌دهد که به طور کلی نرم افزار افترافکت از زبان‌های بیشتری نسبت به نرم افزار ادوبی پریمیر پشتیبانی می‌کند.

افکت‌ها

نرم افزار افترافکت: در این نرم افزار شما می‌توانید از افکت‌های موجود در برنامه استفاده کنید و یا خودتان با سلیقه شخصی یک افکت طراحی کرده و روی برنامه بارگذاری کنید.

نرم افزار ادوبی پریمیر: در این نرم افزار شما فقط می‌توانید از افکت‌هایی که در برنامه وجود دارد استفاده کنید. البته تعداد افکت‌ها بسیار زیاد بوده و تنوع زیادی نیز دارد.

ادیت همزمان ویدئوها

نرم افزار افترافکت: شما در این نرم افزار نمی‌توانید به صورت همزمان چند ویدئو را ادیت کنید و فقط توانایی ادیت یک ویدئو در هر لحظه را دارید.

نرم افزار ادوبی پریمیر: در این نرم افزار شما به سادگی می‌توانید چند ویدئو را به طور همزمان ادیت کنید و افکت‌های زیبایی را در همه ویدئوها قرار دهید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت باک مطالبی را در زمینه مقایسه نرم افزار پریمیر و افترافکت بیان کردیم. این دو نرم افزار بسیار کاربردی هستند و با آموزش کافی می‌توان یک ویدئو یا انیمیشن را در این نرم‌افزارها ساخت یا ادیت کرد. در سراسر جهان ادیت ویدئو به یک شغل تبدیل شده است و افرادی هستند که برای ادیت ویدئوهایی مانند فیلم عروسی، تولد، جشن‌ها و غیره هزینه می‌کنند. شما نیز می‌توانید با یادگیری این نرم افزارها و ادیت ویدئو کسب درآمد کنید.

جالب است بدانید که انواع قالب‌های آماده به کار افترافکت و پریمیر در وب وجود دارد و با دانلود کردن آن‌ها می‌توانید ادیت‌های مد نظر خود را به راحتی اجرا کنید. اگر یک ادیتور یا سازنده ویدئوهای تبلیغاتی یا عادی هستید و به دنبال انواع فایل‌ها و پروژه‌های آماده پریمیر و افترافکت می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا سری به سایت باک بزنید و از انواع پروژه‌های آماده و با کیفیت در این سایت بهره بگیرید.

دانلود از فری پیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفده =

دکمه بازگشت به بالا