آموزش

قالب پست اینستاگرام – ابزاری مؤثر و پر کاربرد برای برندسازی و جذب مخاطب

دانلود از فری پیک

امروزه با گرایش هرچه بیشتر مردم به استفاده از اینترنت، تعداد زیادی از کسب و کارها و شرکت‌ها برای شناساندن خود و خدماتی که ارائه می‌دهند، از وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنند. از آن جایی که شبکه اجتماعی اینستاگرام از محبوبیت بالایی در میان مردم کشور ما برخوردار است، داشتن یک پیج حرفه‌ای کمک زیادی به کسب و کار شما خواهد کرد تا خیلی زود مشتریان زیادی برای خود دست و پا کنید. یکی از آیتم‌های اصلی که باعث حرفه‌ای‌بودن شما در چشم مخاطبین می‌شود، قالب پست اینستاگرام است. اغلب پیج‌ها برای این کار از قالب‌های آماده استفاده می‌کنند. اما دلیل این کار چیست؟

انتخاب یک یا چند قالب پست اینستاگرام و به کارگیری آن در پست‌های مختلف، پیج شما را از رقبا و صفحات مشابه متمایز می‌کند و نشانی از حرفه‌ای بودن شماست. در سطح دنیا فروشگاه‌های آنلاین زیادی هستند که با ارائه انواع قالب آماده، امکان خرید و استفاده از این قالب‌ها را فراهم کرده‌اند. در ایران هم این امکان برای شما فراهم شده است تا با مراجعه به این فروشگاه‌ها و خرید قالب آماده، ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه از سایر مزایای این قالب‌ها نیز بهره‌مند شوید.

آیکن جدید اینستا

قالب آماده چیست؟

به طور کلی قالب آماده یا Template، یک قالب گرافیکی با فرمت خاص است که از پیش برای وب سایت یا صفحات شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است و در آن هیچگونه تصویر اختصاصی، متن و یا محتوا قرار نگرفته باشد. با استفاده از قالب آماده کاربران عادی می‌توانند بدون در اختیار داشتن دانش تخصصی در زمینه طراحی وب و کدنویسی، فضای وب سایت یا شبکه اجتماعی خود و بویژه یک پیج اینستاگرام را به صورت دلخواه طراحی کنند. شما با تنها یک بار پرداخت هزینه برای خرید یک یا چند قالب پست اینستاگرام، می‌توانید تمامی پُست‌های صفحه خود را بر پایه آن طراحی کرده و با ارائه مطالب یکپارچه و هماهنگ به مخاطبین خود، توجه آن‌ها را به سمت برند خود جلب کنید. قالب‌ها انواع مختلفی دارند و برخی از انواع آن‌ها عبارتند از:

  • قالب آماده صفحه یا سایت خبری
  • قالب آماده صفحه یا سایت شرکتی و سازمانی
  • قالب آماده صفحه یا سایت پزشکی
  • قالب آماده صفحه یا سایت چهره‌های مشهور و اینفلوئنسرها

فروشگاه‌های آنلاین و معتبر عرضه کننده قالب پست اینستاگرام، در برابر دریافت مبلغی معقول دست شما را برای انتخاب قالبی مناسب از میان مجموعه متنوعی از قالب‌های موجود باز می‌گذارند. خرید قالب را می‌توانید به سادگی و به صورت آنلاین از طریق مشاهده تصویر پیش نمایش قالب‌های موجود انجام دهید.

مزایای قالب‌های آماده چیست و چرا باید از آن‌ها استفاده کنیم؟

استفاده از قالب آماده، مخصوصاً برای کاربران مبتدی که شناخت زیادی از طراحی گرافیکی ندارند، بسیار مفید است. البته خریداری قالب پست اینستاگرام و استفاده از آن برای کاربران حرفه‌ای‌تر هم مزایایی دارد.

برخی از مزایای استفاده از قالب‌های آماده در صفحه یا پیج اینستاگرام عبارتند از:

  • استفاده از قالب‌های آماده سرعت آماده سازی پست اینستاگرام را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. پس از انتخاب کردن قالب پست اینستاگرام تنها کافی است که محتوای متنی یا گرافیکی در نظر گرفته شده را در آن جای دهید و تصویر حاصل شده را بر روی پیجتان قرار دهید. بنابراین با انجام این کار می‌توانید در زمانی که برای طراحی پست صرف می‌کنید صرفه جویی کنید.

شبکه اجتماعی اینستاگرام

  • شما با خرید قالب آماده، تنها یک بار مبلغ مربوطه را پرداخت می‌کنید و پس از آن نیازی به پرداخت مبالغ اضافی برای طراحی هر پست اینستاگرام نخواهید داشت! با داشتن شناختی اندک از نرم افزارهای ویرایشگر تصاویر، به سادگی می‌توانید محتوای در نظر گرفته شده را بر روی قالب پست اینستاگرام قرار دهید و نیازی به طراح گرافیکی نخواهید داشت. بنابراین استفاده از قالب‌های آماده، صرفه جویی در هزینه را برای شما به دنبال دارد.
  • با مراجعه به فروشگاه ارائه دهنده قالب‌های آماده، می‌توانید قالب پست اینستاگرام خود را از میان انواع قالب‌های آماده موجود انتخاب کنید. با در نظر گرفتن پرسونای مخاطبین پیج شما، گزینه‌های زیادی پیش رویتان قرار خواهد گرفت و می‌توانید قالب مناسب را بسته به سلیقه خود انتخاب کنید.

نقش قالب پست اینستاگرام در ایجاد سبک (تم) پیج

اولین مرحله در ایجاد یک پیج اینستاگرام، طراحی یک قالب صفحه متناسب با کاربری پیج است. قالب صفحه در واقع یک مرحله بالاتر از قالب یک پست است. شاید شما هم صفحات اینستاگرام را دیده باشید که دارای چیدمان زیبا با قالب‌های یکی در میان و دو رنگ و مثل کاشی‌کاری طراحی شده باشند. برای چنین کاری نیاز به دو یا سه قالب پست اینستاگرام آماده و حرفه‌ای دارید که با در کنار هم قرار گرفتن یک ظاهر زیبا را برای پیج شما ایجاد کنند.

قالب پست اینستاگرام

با انجام این کار ضمن متمایز شدن از رقبا، خود را با یک چارچوب بصری خاص به مخاطب می‌شناسانید و به مرور ارتباط محکم‌تری با او برقرار می‌کنید. زمانی که از یک قالب ثابت در پست‌های اینستاگرامتان استفاده کنید، به مرور زمان این پست به سبک کاری شما تبدیل می‌شود و ارزش پیج شما را در چشم مشتری دو چندان می‌کند.

بنابراین به طور کلی با استفاده از قالب پست اینستاگرام، علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، می‌توانید پست‌هایی استاندارد با رنگ بندی و سبک ثابت تولید کنید و به فضای پیجتان نظم ببخشید. تمامی این موارد در جذب مخاطب و باقی ماندن پیج شما در ذهن او تأثیر زیادی خواهند داشت.

سایز استاندارد پست‌های اینستاگرام چیست؟

تا پیش از سال 2015، اینستاگرام تنها از عکس‌هایی که ابعاد مربعی داشتند پشتیبانی می‌کرد. اما با گذر زمان شبکه اجتماعی اینستاگرام رویه خود را تغییر داد و هم اکنون از سه سایز عکس پشتیبانی می‌کند:

  • عکس‌هایی با ابعاد 1080 در 1080 پیکسل (نسبت 1:1 – مربعی)
  • عکس‌هایی با ابعاد 1080 در 1350 پیکسل (نسبت 4:5 – عمودی)
  • عکس‌هایی با ابعاد 108 در 566 (نسبت 1.91:1 – افقی)

کاربرد های اینستاگرام

همان طور که مشخص است، حداکثر عرض تصاویر در اینستاگرام 1080 پیکسل است. بنابراین در استفاده از قالب پست اینستاگرام باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر تصویر شما کوچک‌تر از این ابعاد باشد، ممکن است مجبور شوید برای رسیدن با استاندارد اینستاگرام آن را بِکِشید؛ با انجام این کار کیفیت تصویر کاهش می‌یابد. همچنین در صورتی که تصویر پست شما بزرگ‌تر از این ابعاد باشد، مجبور به کراپ کردن عکس (بریدن آن) خواهید شد. استفاده از قالب‌های آماده اینستاگرام این مزیت را دارید که قالب با ابعاد مناسب در اختیار شما خواهد بود و نیازی به کلنجار رفتن با سایز تصاویر نخواهید داشت.

بهترین قالب‌های آماده را از کجا تهیه کنیم؟

اگر نمی دانید از کجا باید قالب‌های آماده تهیه کنید، نگران نباشید! وب سایت باک نیازتان را برطرف می‌کند. با مراجعه به وب سایت ما و خرید اشتراک دانلود انواع فایل‌های گرافیکی، به مجموعه‌ای از 30000 قالب و تمپلیت آماده دسترسی خواهید داشت.

با خریداری اشتراک دانلود از وب سایت باک، با تنها یک بار پرداخت هزینه به مجموعه گسترده‌ای از انواع قالب‌های گرافیکی دست پیدا می‌کنید. از این قالب‌ها می‌توانید در کاربردهای زیر استفاده کنید:

  • قالب پست اینستاگرام
  • تراکت
  • کارت ویزیت
  • موکاپ
  • افکت متن
  • صفحه فرود
  • اینفوگرافیک
  • بروشور

باک این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که پیش از خرید اشتراک، بتوانند قالب مورد نظر خود را از منوی بالای سایت جستجو کنند. در این قسمت کافی است نوع فایل مورد نظر خود را وارد کنید و پس از جستجو در مجموعه فایل‌های ما و یافتن گزینه مناسب، خرید خود را انجام دهید. همچنین در بخش‌های دیگر سایت باک می‌توانید انواع فایل‌های گرافیکی مناسب برای نرم افزارهای فتوشاپ، وکتور، افتر افکت و پریمیر را بیابید با پرداخت هزینه اشتراک، قالب متناسب با آن‌ها را دانلود کنید.

صفحه اینستاگرام

پس اگر به دنبال یافتن قالب‌های خاص و متنوع هستید تا پست‌های اینستاگرامتان را بر پایه آن‌ها طراحی کنید، به شعار ما توجه کنید: «برای یک محتوای دیجیتال خاص، باک کسب و کارت را پر کن!»

سخن پایانی

این روزها کسب و کارهای ایرانی با آگاهی از نفوذ بالای اینستاگرام در دل جامعه، تلاش می‌کنند از فرصت تبلیغاتی موجود نهایت استفاده را ببرند و خود را در این شبکه اجتماعی به مخاطبین معرفی کنند. برای اینکه بتوانید یک پیج حرفه‌ای را برای معرفی کسب و کار و خدمات خود در اینستاگرام راه‌اندازی کنید، باید قواعد این کار را به خوبی بدانید که یکی از مهمترین آن‌ها (اگر مهمترین نباشد!) استفاده از قالب آماده اینستاگرام است. با خرید قالب پست اینستاگرام استاندارد از سایت‌های معتبر مثل باک و قرار دادن محتوای خود در این قالب‌ها، می‌توانید یک پیج چشم‌نواز طراحی کنید، خود را به عنوان یک برند خلاق در دیدگاه مشتریان جا بیاندازید و به مرور زمان جای خود را در میان مخاطبین باز کنید.

دانلود از فری پیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا