آموزش

ترانزیشن افترافکت – قابلیت مهم و کاربردی افترافکت برای شما

دانلود از فری پیک

افترافکت یکی از قدرتمندترین نرم افزارها برای طراحی انواع طرح‌های گرافیکی حرفه‌ای است. قدرت این نرم افزار طراحی به سبب قابلیت‌های بسیار زیادی است که در اختیار کاربر قرار می‌دهد و یکی از این ویژگی‌ها تزنزیشن افترافکت است که بسیاری از طراحان گرافیکی را بی‌نیاز از استفاده از نرم‌افزارهای دیگر کرده است. در این مطلب قصد داریم مروری بر این ویژگی افترافکت داشته باشیم و ببینیم که چرا ترانزیشن‌های افترافکت بین طراحان گرافیکی محبوب شده است. همچنین بهترین راهکار دسترسی به این قابلیت را معرفی خواهیم کرد.

اگر قصد استفاده از این نرم افزار را دارید و می‌خواهید با قابلیت‌های آن آشنا شوید، با ما تا پایان این مطلب از وبلاگ باک همراه باشید.

چرا افترافکت؟

افترافکت نرم افزاری است که با استفاده از آن می‌توان انواع انواع طرح‌ها را در لایه‌های دو بعدی و سه بعدی به کار برد. این نرم افزار که ساخته شرکت اَدوبی است، ‌به طراحان این اجازه را می‌دهد که انواع و اقسام افکت‌ها را داخل یک کلیپ ویدیویی پیاده سازی کنند. فرقی ندارد که این کلیپ واقعا فیلم باشد یا مجموعه‌ای از تصاویر،‌ افترافکت به خوبی می‌تواند با قابلیت‌هایی که ارائه می‌کند آن را تبدیل به یک کلیپ حرفه‌ای و جذاب کند.

تعداد آپشن‌هایی که افترافکت برای کاربران ارائه می‌کند بسیار زیاد است. ساخت افکت بر روی تصاویر،‌ مدیریت نویز، ایجاد افکت‌های شبیه سازی،‌ پیاده سازی افکت‌های چند کاناله، ویرایش تایم لاین، امکان خلق جلوه‌های بصری متحرک، خلق اشکال متحرک دو بعدی و سه بعدی، ایجاد سایه و پیاده سازی انواع رنگ در ویدیو، و طراحی انیمیشن و ترانزیشن افترافکت را تبدیل به یکی از بهترین نرم افزارهای جهان کرده است.

ترانزیشن چیست؟

احتمالا تا به حال بارها دیده‌اید وقتی در دو بخش فیلم،‌ دو نما تعویض می‌شوند. این انتقال را به صورت کلی ترانزیشن می‌نامند. ساده‌ترین شکل ترانزیشن در افترافتکت و سایر نرم افزارهای تدوین و طراحی ویدیو، استفاده از حالت دیفالت است که تصویر اول ناپدید شده و تصویر دوم ظاهر می‌شود. با این حال،‌ چنین حالتی سال‌ها است که در ویدیوهای حرفه‌ای کمتر استفاده می‌شود و بسیاری از سازندگان ویدیوهای حرفه‌ای سعی می‌کنند جلوه‌های زیباتری به این تغییر تصویر بدهند.

افترافکت ترانزیشن‌های مختلفی را ارائه کرده است که هر کسی می‌توان به صورت رایگان از این ترانزیشن‌ها استفاده کند. این افکت‌ها توسط افراد حرفه‌ای به طور روزمره استفاده می‌شوند اما افرادی که تشنه‌ی ایجاد کلیپ‌ها و ویدیوهایی میخکوب کننده هستند،‌ دست به کار شده‌اند و خود اقدام به طراحی ترانزیشن‌هایی متفاوت و زیباتر از ترانزیشن‌های پیش فرض افترافکت کرده‌اند. از‌ آن جایی که طراحی این ترانزیشن‌ها زمان زیادی را برده است،‌ به همین دلیل اکثریت آن‌ها (خصوصا ترانزیشن‌هایی که از دقت و زیبایی خارق‌العاده‌ای برخوردار هستند) به صورت غیررایگان عرضه می‌شوند. با این حال،‌ خوشبختانه استفاده از این ترانزیشن‌ها توسط سایت‌های محدودی در ایران امکان پذیر است.

ادیتور فیلم

انواع ترانزیشن‌ها

ترانزیشن افترافکت نوعی حرکت بین تصاویر است. از آن جایی که تعداد حالات و شکل‌هایی که می‌توان بین دو تصویر انتقال ایجاد کرد بسیار زیاد است و وابسته به خلاقیت طراحان آن است، به صورت عمومی برای صحبت در مورد ترانزیشن‌ها آن‌ها را در دسته‌های مختلف تقسیم بندی می‌کنند.

ترانزیشن Blinds

در این نوع ترانزیشن در صفحه برش‌هایی موازی و به صورت افقی یا عمودی‌ (‌یا حالات دیگر)‌دیده می‌شود و صفحه تبدیل به چند مستطیل چسبیده به هم می‌شود. سپس این مستطیل‌ها برمی‌گردند و در پشت آن‌ها تصویر بعد را می‌بینید. بسیاری از ترانزیشن‌های افترافکت که شباهت کلی به این طرح دارند در این دسته قرار می‌گیرند.

ترانزیشن Blur

در این دسته از ترانزیشن افترافکت تصویر اول به صورت چند لکه در می‌آید و در تصویر بعدی محو می‌شود. از این دسته نیز ترانزیشن‌های بسیار زیبا و خلاقانه‌ای درست شده است که می‌توانید آن‌ها را در مجموعه‌های پولی به دست آورید.

ترانزیشن Fade

نوع دیگری از ترانزیشن‌ها هستند که تصویر اول در تصویر دوم محو می‌شود. تفاوت این نوع ترانزیشن با حالت Blur در این است که در این ترانزیشن تصویر به صورت یکدست محو می‌شود و اثری از لکه نیست.

 ترانزیشن Rotation

یکی دیگر از ترانزیشن‌هایی که کاربرد فراوان دارد روتیشن است و شکل کار آن به این صورت است که تصویر اول با چرخش (به میزان دلخواه) جای خودش را به تصویر بعدی می‌دهد. روتیشن شاید به عنوان یکی از ترانزیشن‌های افترافکت محسوب شود که چندان زیبا نیست ولی وقتی ترانزیشن‌هایی طراحی شده توسط ماهرترین ویرایشگران ویدیو را ببینید،‌ متوجه می‌شوید که چرخش و روتیت در ترکیب با طرح‌های دیگر می‌تواند زیباترین طرح‌ها را بسازد.

ترانزیشن Glitch

در این دسته از ترانزیشن‌ها،‌ در تصویر اول به صورت ناگهانی خانه‌های کوچکی به وجود می‌آیند که تفاوت رنگ با خانه‌های اول دارند (به طوری که تصور می‌شود که تصویر کامپیوتر شما خراب شده است!)‌ اما لحظاتی بعد تصویر دوم روی صفحه نمایان می‌شود. از این دسته از افکت‌ها برای ویدیوهایی که تحرک و پویایی در آن‌ها زیاد است استفاده می‌شود.

تصویر چهره یک زن

ترانزیشن Smoke

یکی دیگر از ترانزیشن‌هایی که زیبایی بسیار زیادی دارد،‌ ترانزیشن دود است که در آن تصویر اول مثل از بین رفتن دود در تصویر دوم ادغام می‌شود. تعداد بسیار زیادی از این نوع ترانزیشن وجود دارد که توسط افراد مختلف تولید شده و شکل دود شدن تصویر در همه آن‌ها متفاوت است.

ترانزیشن Zoom

زوم یکی از پرکاربردترین ترانزیشن‌های افترافکت است که در آن تصویر اول با زوم از صفحه خارج می‌شود.

مزایای استفاده از ترانزیشن‌ها برای شما

اولین کاربرد ترانزیشن در ویدیوها این است که زیبایی آن را افزایش می‌دهد. این اصل تقریبا در ساخت هر نوع ترانزیشن افترافکت کاربرد دارد. بسیاری از ویرایشگرانی که زمان کافی ندارند،‌ می‌توانند از ترانزیشن‌های آماده استفاده کنند تا در زمان صرفه جویی کنند. با استفاده از ترانزیشن‌های آماده هم در زمان صرفه جویی کرده‌اید و هم (درصورتی که از وبسایت‌های خاص ایرانی آن‌ها را دانلود می‌کنید)‌و هم از نظر قیمت توانسته‌اید مقدار قابل توجهی پول را ذخیره کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌ها و مزایای استفاده از ترانزیشن در طراحی ویدیو این است که انتقال بین دو تصویر در حالت بدون استفاده از ترانزیشن برای چشم‌های بیننده خسته کننده است. استفاده از ترانزیشن‌ها باعث می‌شود که توجه بیننده یکبار دیگر با این انتقال به تصویر جلب شود. در محتوای بصری که زیبایی ظاهری حرف اول را می‌زند،‌ استفاده از ترانزیشن امری ضروری است.

یکی دیگر از ویژگی‌های ترانزیشن افتراکت این است که بسیار از آن‌ها توسط هنرمندانی ماهر ایجاد شده است. شما با استفاده از این ترانزیشن‌ها می‌توانید از تخصص بالای این افراد درازای مبلغی کم بهره ببرید و تجربه‌ای که پس از سال‌ها به دست آمده است را تنها با چند کلیک در اختیار داشته باشید.

ترانزیشن افترافکت

بهترین ترانزیشن افترافکت را از کجا تهیه کنیم؟

وب سایت باک می‌تواند پایانی برای جستجوهای شما برای دانلود ترانزیشن‌های افترافکت باشد. این وبسایت یکی از مراجع دانلود فایل‌های گرافیکی در وب فارسی محسوب می‌شود و می‌توانید زیباترین ترانزیشن‌ها را با استفاده از اشتراک و به صورت آنلاین از آن دریافت کنید. طرح‌های این ترانزیشن‌ها بسیار متنوع هستند و می‌توانند هر نیازی را برطرف کنند.

با پرداخت هزینه برای اشتراک باک برای یکبار،‌ دیگر خرید ترانزیشن‌ها با قیمت دلار برای همیشه فراموش خواهد و به سادگی چند کلیک خواهد بود. از آن جایی که باک مرجع تخصصی برای دریافت قالب‌های گرافیکی نیز هست، می‌توانید با گرفتن اشتراک این وبسایت به افکت‌های بسیار زیادی در افترافکت و حتی فوتوشاپ و نرم افزارهای دیگر دسترسی پیدا کنید.

همچنین دیگر نیازی نیست برای دانلود یک ترانزیشن ساعت‌ها در اینترنت پرسه بزنید و دست آخر هم چیز خاصی دستگیرتان نشود و می‌توانید انواع ترانزیشن‌های کاربردی را به صورت یکپارچه در یک سایت مرجع در اختیار داشته باشید.

یکی دیگر از مشکلات شما که با استفاده از این راهکار رفع می‌شود، این است که دیگر از دانلود ترانزیشن‌های افترافکت بی کیفیت خبری نخواهد بود. بسیاری از سایت‌های ایرانی هستند که اینگونه فایل‌ها را با رنگ و لعاب تبلیغاتی به مشتریان قالب می‌کنند و پس از دانلود فایل، نه خبری از کیفیت خواهد بود و نه خبری از پاسخگویی!

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی به قابلیت ترانزیشن افترافکت انداختیم و دیدیم که ماهیت این ترانزیشن‌ها چیست، چه کاربردها و مزایایی دارند و همچنین چگونه می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. همه افرادی که در امر ویرایش ویدیوهای دو بعدی و سه بعدی تجربه کافی دارند،‌ می‌دانند که تفاوت‌های کوچک تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذب مخاطب دارند. ترانزیشن یکی از همین ریزه‌کاری‌هایی است که می‌تواند رنگ تازه‌ای به طرح‌های شما ببخشد و چشم هر بیننده‌ای را به طرح شما جلب کند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها جزو ضروریات طراحی محسوب می‌شود.

اگر قصد استفاده از زیباترین ترانزیشن‌ها را دارید ولی زمان کافی برای این کار خود ندارید،‌ ترانزیشن‌های از پیش طراحی شده را می‌توانید از وبسایت باک دانلود کنید تا بتوانید از آن‌ها در ویدیوهای خود استفاده کنید.

دانلود از فری پیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + بیست =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا